Sider

lørdag den 20. september 2014

Indretning, keramik og porcelæn

Jeg har haft en ting for indretning de sidste par måneder... Jeg har haft en ting for indretning. Shit! Jeg er stadig lidt i chok over mit eget engagement på området. Boligblade (nu også kendt under navnet indretningsmagasiner) har fundet vej ind i min læse-bunke. Jeg har købt rammer i Ikea til at hænge postkort op på væggen med. I gamle dage brugte vi jo bare noget elefant-snot, og så var den ged oppe på væggen. 

Nu skal der rammer til. Billige rammer, men dog rammer! Jeg hænger dem godt nok ikke op på væggen - endnu... For vores lille familie er blevet ramt af flytte-feber. Vi har nu i måneder kigget på huse og gransket diverse salgsopstillinger, og drømt om alt det vi gerne vil have plads til (designer-møbler som vi aldrig får råd til og et klaver er nogle af mine drømme). Men nu må vi jo se...

Keramik har også sneget sig ind på mig - keramik! Ikke på guld-Kähler-vase-måden, men dog på den der wow-har-du-lige-set-den-der-skæve-vase-måden. Jeg har dog kun et sted at sætte en Kähler-vase (med skønne grønne striber) som ikke må blive smadret af klatrende børn, så det har jeg gjort og så bliver det heldigvis ved det lidt endnu. 

Helt ærligt, så havde jeg ikke lige set den komme. Maling med sjove farver på væggene har hjemsøgt mig i årevis, men keramik! Undskyld for de mange udråbstegn, men keramik og porcelæn er sådan lidt en ting jeg forbinder med antikforretninger og liiiidt for mange penge. Og nu har jeg så købt mig et krus. Fra Royal Copenhagen. Og det er super fedt og i en støvet lilla med hvid kontrast. Jeg bliver glad hver gang jeg ser det mit skrivebord, så et eller andet får jeg da ud af den her indretnings-besættelse... 

Næste stop bliver vist en grå væg, hvis jeg får "lov" af manden. Han skal jo også kunne holde ud at være hjemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar