Sider

mandag den 25. november 2013

Lidt om radio...

For tiden bliver der hørt en del radio i det lille hjem, for det er nu så rart med lidt baggrundsstøj, der ikke er barneskrig og vilde lege. Radioen er mest indstillet på P4, P7 Mix eller P1, da jeg har tre præferencer omkring radio; musik, snak eller en god blanding. Jeg har personligt aldrig haft tålmodighed til at synes om Radio 24syv, så det er ikke en mulighed. Til gengæld er jeg i perioder storforbruger af podcasts. Primært fra DR.

Men her er tre programmer jeg er glad for i øjeblikket:

- Har du hørt? er kort sagt klassisk musik for begyndere på P4´s sendeflade. Helt eminent til et overblik over de populære klassikere, og så introduceres der altid lidt nyt undervejs.

- Radiobiografen sender radio fra biografer... Konceptet er skønt i sig selv.

- Alle tiders Historie er en absolut favorit og har været det de sidste mange år. Et hurtigt historie-fix, hvis man ikke lige har haft overskud til at læse sig til den nyeste forskning.

En isblå himmel på en kold vintermorgen. Jeg laver jo også andet end at høre radio...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar