Sider

lørdag den 2. november 2013

Historiske tv-serier...

...er der jo masser af. Nogle mennesker er kæmpe fans af Mad Men og dens stil. Nogen er mere til Band of Brothers og dens rå realisme. Jeg er mest til de lette romantiske dramaer med gode tidsbilleder. Matador og Krøniken er derfor favoritter herhjemme.

Men nu har jeg opdaget Call the Midwife. Serien er produceret til BBC og giver et indblik i 50'ernes East End i London. Fokus ligger på flere forskellige historier, men mest på den unge Jenny. Og desuden er serien en rigtig kvindeserie, for den behandler generelt emner som familierelationer og social uretfærdighed. 

Den er åbenbart et stort hit i England, men jeg faldt tilfældigt over den på Netflix. Desværre er det kun de først seks afsnit der ligger der, så jeg må væbne mig med tålmodighed. Forhåbentligt har DR allerede planer om at sende den. Jeg krydser i hvert fald fingre.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar