Sider

lørdag den 28. december 2013

Juleferie og bøger

Glædelig jul og godt nytår til alle dem der gider at læse med. For når man har været social og lavet ingenting i (indtil videre) en uge, så står man måske også af blog-læsningen. Jeg gør i hvert fald. For det meste. For jeg får alligevel lige set et indlæg her og der, men ikke fast, som på en hverdag, hvor man nogle gange kan blive desperat for at finde et eller andet at læse.

I stedet læser jeg bøger. Som i rigtige bøger af papir. Og faktisk bøger jeg har haft stående på hylden et stykke tid, og som bare har kigget efter mig med længsel efter at blive åbnet og læst i. Så i min juleferie er jeg kommet halvvejs gennem "Hvor lagde jeg babyen" af Julia Lahme og halvanden hundrede sider ind i "Eragon" af Cristopher Paolini. Baby-bogen er for at please min indre tøs og mor, mens Eragon er en del af min interesse for (tøse-)fantasy. Jeg er utrolig tilfreds med begge bøger, der lever op til deres genrer og er godt skrevet. Specielt Eragon minder mig konstant om, hvor lækkert (det engelske) sprog kan være.

Og så fik jeg også lige set den nyeste Hunger Games film. Jeg slugte bøgerne over et par uger i sommeren sidste år, så det er et dejligt gensyn. Vi kombinerede filmen med en tiltrængt kærestetur. Den første i 10 måneder, skal det siges. Så hurra for svigerfamilien, og et mange tak for hjælpen. Det var en skøn aften!


Nå ja! Den her er sidste års julegave fra Manden. Jeg  blev færdig med den en uge inden jul i år. Sådan!
                              

Ingen kommentarer:

Send en kommentar