Sider

mandag den 16. september 2013

Fædre på barsel vs. mødre på barsel

Der er for øjeblikket en masse debat omkring mænds barsel, og hvor vidt man skal øremærke en del af den fælles barsel til mændene. Min søde Hr. Mand tog et par måneders barsel med Store og tager også barsel med Mini til næste år engang. Og under den sidste barsel fandt jeg så også ud af at mænd og kvinder holder barsel på forskellige måder.

Jeg gik under barslen med Store til babysalmesang, gik i mødregruppe, tog et par kurser på universitetet, og gik nogle lange meditative ture med barnevognen. Så jeg havde sådan set masser at tage mig til. Manden gik til sammenligning til...ingenting. Men han havde stadig masser at lave ifølge ham selv. 

Og jeg synes egentlig at det er sundt, lige at tænke på den anden måde at holde barsel på - bare engang imellem. Det minder mig om at jeg jo selv har valgt at have travlt. Selv når jeg er på barsel...og at jeg ikke nødvendigvis har fundet den ultimative løsning på, hvordan man skal holde barsel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar