Sider

torsdag den 26. september 2013

På tur - Rungstedlund

På en af mine utallige morgen gå-ture kom jeg en dag forbi Rungstedlunds have og lunden bagved. Det var sådan en skønt sted, fyldt med træer, bænke og små gemte lysninger.


Lunden ligger bagved selve Rungstedlund, der i dag huser Karen Blixen Museet, og er fredsskov og fuglereservat. Derfor skal man holde hunde i snor og altid holde sig til stierne. Hvilket man også automatisk gør, når man har barnevognen med. Og ja, man kan fint have barnevognen/klapvognen/trækvognen med på stierne. Det går rimelig stejlt op og ned nogen steder, men stien er pænt jævn og har en fin bredde.

Jeg tog ikke lige en tur på museet den dag, selvom det jo var oplagt. Mini sov lige så godt, og så tog jeg min lille madpakke med ned på Rungsted Havn i stedet. Men jeg vender nok tilbage engang i løbet af efteråret.

Karen Blixens grav er at finde i lunden. Her set fra "bagsiden".


Ingen kommentarer:

Send en kommentar