Sider

tirsdag den 10. december 2013

At tage afsted med børn i kravlealderen...

...er dog noget af det mest bøvlede. Specielt hvis kravlealderen begynder når de er fem måneder.

Mini er en nysgerrig én, der for at kunne pille ved alting(!) har lært at kravle alt for tidligt. Synes hendes mor altså. For pludselig kan man ikke bare tage på museum uden at hun vil op og se. Eller vil sidde op og se. Og sidde op, det må hun kun i et stykke tid, for mor er jo så øm overfor den lille bitte ryg. Bæreselen er ikke blevet brugt i en månedstid, for den holder jo Mini fast, og det passer ikke den lille frue. Og på en del museer skal man jo have sin bebse over i en klapvogn, og sådan én ville Mini have forsøgt flugt fra de første ti gange i løbet af intro-planchen.
Så jeg er lidt på bar bund. Hvad gør man med en lille kravlebaby, når man gerne vil på museum? Så indtil hun kan sidde stabilt og "lovligt" (ifølge diverse babybøger og -blade) må jeg ty til de steder, hvor jeg kan have situationen under kontrol aka. have barnevognen med. For eksempel er jeg i gang med at arrangere mig en tur til Helsingør og M/S Museet for Søfart inden jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar