Sider

tirsdag den 4. februar 2014

På tur - Glyptoteket

Efter godt 3 ugers sygdom, snot og hoste, så skulle det jo fejres at vi allesammen er ved at være tilbage på benene. Så vi tog på søndagstur til Glyptoteket.

Hele familien afsted med toget til Hovedbanen og så afsted. Vi var faktisk blevet lokket af en CD-release koncert med skøøøn klavermusik som en venindes veninde er en del af. Men da vi fik sat os ned, så protesterede ungerne, så meget at vi brugte et par timer med at løbe frem og tilbage i de store sale i stedet. Vi så på stenløver, snakkede om hvor farlige de var - og så løb vi! Med klapvogn og det hele! Super underholdende og de grønne kustoder var helt igennem fantastiske og glædede sig på vores vegne. Det skal dog lige siges at man som løbende børnefamilie skal holde sig fra de franske impressionister, da ungerne kan udløse diverse alarmer.... Man får ikke set så meget, når man hele tiden skal holde Store væk fra alarm-områderne. Bare så I ved det :-)

Glyptoteket har klapvogne man kan låne. Man skal parkere sin egen vogn udenfor indgangen. Bygningen er dog på ingen måde særlig klapvognsvenlig. Der er trapper og niveauspring over det hele. Også i de nyere dele. Det er super upraktisk. Og da Store tog en uautoriseret løbetur ud over stepperne, så måtte jeg efterlade Mini i klapperen hos en fremmed, for at jeg havde den mindste chance for at kunne indhente Store inden der blev gjort for meget skade. Jeg er typen der helst vil kunne se mit barn, selvom det er et ret trygt museum, og det er begrænset hvor meget ravage hun kan lave i en samling af stenfigurer.

Men jeg er rigtig glad for Glyptoteket, så jeg tilgiver dem alle deres trapper, og frydes i stedet over nogle af de samtaler vi havde derinde.
Mig: Se ham her...
Store: Han mangler hovedet! Og armene og benene og næsen og munden og håret. Nænæ (hun peger på sin egen næse og løber videre til den næste statue). Hun mangler også en arm! Og sin næse...
Og sådan gik det ellers derudaf. Så stærkt at jeg glemte alt om at få taget et par billeder. Undskyld til jer læsere, der gerne vil se billeder :-)

Bonus var at der er guldfisk i en af bassinerne i Palmehaven (eller hvad det nu hedder) og at indgangen til museet er gratis om søndagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar