Sider

tirsdag den 3. september 2013

Kirker - to do?

Der er efterhånden en del små børn i familien, og i weekenden blev et af dem døbt. Vores Store opførte sig eksemplarisk lige indtil sidste salme, og man kan jo ikke lade være med at blive lidt stolt som forælder. 

I langt de fleste kirker har de i våbenhuset en eller anden form for underholdning til børnene - selvfølgelig med et overordnet kristent tema. I denne kirke var der kopieret et billede som børnene kunne tegne på med tilhørende farvekridt. Tegningen var med en situation fra dagens tekst, og der blev malet derudaf gennem hele prædikenen. Og det synes jeg var fedt... Vi havde også Mini med i kirken, så jeg vil ikke kalde det for en times afslapning, men det var rart at fornemme at børnene var velkomne i kirken. 

Ved en dåb kommer man tit til at tænke på, at man jo godt kunne bruge kirken lidt mere. Jeg selv er ikke super religiøs, men jeg er fascineret af det at tro og ser det som en del vores kulturarv i det mindste at vide de grundlæggende ting. Så derfor tænker jeg lidt på at tage ungerne med til spagetti-gudstjeneste i efteråret. Og læse højt af børnebibelen - bare en gang imellem... Selvom jeg godt ved, at så snart dåbs-sæsonen er overstået, så trækker Danmarkshistorien og museerne mere end Bibel og gudtjenester. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar